سلام



لطفا فقط افراد با شعور وارد شوند !








۱۳۹۱ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

مستند فلوجه نسل سوخته


تماشای آنلاین مستند فلوجه، نسل سوخته با زیرنویس فارسی


از سرور بومی آپارات 



اورانیم سوخته ، تراژدی کودکان فلوجه

شهر ویران شده فلوجه ، سمبل مقاومت عراق علیه اشغالگران یانکی و مزدوران بلک واتر می باشد . سال 2004 و بعد از کشته شدن 4 گماشته سازمان مخوف مزدوران بین المللی یا همان بلک واتر توسط مردم فلوجه ، آتش نفرت و انتقام جویی پنتاگون شعله ور شده ، هزاران تفنگدار نیروی دریایی بهمراه توپ و تانک و هواپیما شهر فلوجه را محاصره کرده و از زمین و آسمان آن را بهمراه ساکنانش مورد حمله وحشیانه قرار دادند ، نکته ای که در این حملات علاوه بر کاربرد جنگ افزارهای کلاسیک حائز اهمیت می باشد ، اول استفاده پنتاگون از فسفر سفید بعنوان ماده شیمیایی جایگزین بمب های ناپالم بکار گرفته شده در ویتنام بود که هزاران نفر را تا مغز استخوان سوزاند و دیگری اورانیم سوخته ( زباله اتمی باقی مانده از غنی سازی سوخت نیروگاههای اتمی ) بعنوان یک ماده انفجاری بسیار قوی و دارای تشعشعات رادیو اکتیو بوده که تأثیرات آن تا کنون در اشکال مختلفی از جمله رشد تصاعدی سرطان و تولد کودکان ناقص الخلقه ادامه داشته ، تا جاییکه باعث نگرانی شدید افکار عمومی جهان و انسانهای آزادیخواه گشته است . الان حدود چند سال است که هراس از به دنیا آوردن نوزادان ناهنجار در زنان عراقی و بخصوص زنان فلوجه پا گرفته و مانع از آن می‌شود که آنها تمایلی به داشتن فرزند بیشتر داشته باشند و منابع رسانه ای متعدد طی گزارشات و رپورتاژهای متفاوت ، وضعیت فعلی ساکنان فلوجه و کودکانش را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند که بطور کلی بر محورهای زیر تأکید داشته اند.
افزایش شدید نقص های وراثتی مادرزادی و ابتلا به سرطان در عراق
انهدام زیرساخت های نظامی و صنعتی در طی جنگ باعث رهایی فلزات سنگین و دیگر مواد خطرناک در هوا، خاک و آب های زیرسطحی شده است و مناطقی که زباله های شهری و بیمارستانی در آنها انباشته شده منشا بیماری های خطرناکی شده اند. آلودگی اورانیومی و دیگر آلودگیهای نظامی موجب افزایش شدید آمار نقص های وراثتی مادرزادی و ابتلا به سرطان در عراق شده است. همچنین آلودگی شدید منابع آبی و زمین های کشاورزی باعث آلودگی محصولات کشاورزی تولید شده در عراق گردیده که به عنوان منبع غذایی در دسترس از طرف خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
پس از خروج ظاهری آنگلو- آمریکن ها کودکان هنوز با میراث اشغال دست به گریبانند 
به موجب موافقت نامه‌های لاهه و ژنو مسئولیت تمام موارد فوق مستقیما متوجه انگلیس و آمریکا به عنوان کشورهای اشغال‌ کننده عراق بوده و این دو کشور باید برآورنده و تامین ‌کننده امنیت و بهداشت در عراق به ویژه برای زنان و کودکان می بودند ! تعهدی که به هیچ عنوان از سوی متجاوزین دیده نشد تا جایی که در سال ۲۰۱۰ پزشکان مستقر در فلوجه اعلام کردند که در این منطقه با آمار بسیار غیر قابل باوری از نقص های مادرزادی، سرطان و سقط ناگهانی روبرو هستند.
در سال ۲۰۰۴ نیروهای اشغالگر این منطقه را به شدت بمباران کردند و در کمتر از یک سال بعد از این حادثه یعنی در سال ۲۰۰۵ آمار مشکلات حاد پزشکی در این منطقه شدیدا رو به افزایش نهاد. در سال ۲۰۱۰ نرخ سکته قلبی در فلوجه ۱۳ برابر نرخ گزارش شده در کشورهای اتحادیه اروپا بوده است. نقایص مادرزادی مرتبط با مشکل در سیستم عصبی نیز ۲۳ برابر آنچه که در اروپا دیده می شود گزارش شده است. پزشکان ژاپنی معتقدند آمار نقایص مادرزادی موجود در عراق بسیار بیشتر از آمار دیده شده در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی است که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم با بمب های اتمی آمریکایی با خاک یکسان شدند.
اورانیوم تضعیف شده بلای جان مادران و نوزادان عراقی
این آمار دهشتناک از آنجاست که آمریکا در حمله به عراق از تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرد. اورانیوم کم غنا روی جنین زنان باردار اثر گذاشته و رشد آن ‌را دچار اختلال می ‌کند و موجب تولد نوزادانی با معلولیت مادرزادی می ‌شود. نوزادانی بدون سر و بدون عضو به دنیا می ‌آیند که عملا هیچ کاری در مورد آنها از سوی پزشکان ساخته نیست. بدین ترتیب عراقی‌ها تا نسل‌ها از نقص‌های مادرزادی و سرطان رنج خواهند برد. افزایش نرخ ابتلا به سرطان، کم خونی و اختلالات مادرزادی در عراق در نتیجه استفاده از تسلیحات حاوی مواد هسته ای به خصوص اورانیوم در طی جنگ های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ می باشد.
انهدام زیرساخت های بهداشتی و درمانی عراق توسط اشغالگران تاثیر مستقیم بر کودکان داشته است.
 افزایش شدید سرطان خون در کودکان شهر بصره گزارش شده است و یافته ها حاکی از آن است که از سال ۱۹۹۱ به این طرف که اولین شبیخون عموسام و شرکاء ، به عراق اتفاق افتاد سرطان خون در کودکان عراقی به طرز چشمگیری افزایش یافته که در نتیجه استفاده از اورانیوم ضعیف شده در تسلیحات جنگی بوده است.
مین های آمریکایی
مین های زمینی و بقایای مواد منفجره به شدت جان کودکان عراقی را تهدید می کنند. طبق آمارهای منتشره در سال ۲۰۱۱ بیست و پنج درصد قربانیان این مین ها کودکان زیر ۱۴ سال هستند. آمار معلولیت در اثر مواد منفجره باقی مانده که در سال ۱۹۹۱ حدود ۵۵۰۰ نفر بوده در سال ۲۰۰۷ به ۸۰۰۰۰ نفر رسیده است. ۷/۴۵ در صد این افراد بین ۱۵ تا ۲۹ سال سن داشته اند و ۹/۲۳ درصد کودکان زیر 14 سال بوده اند.
گزارش زیر که در مورد کودکان ناقص الخلقه و سرطان زده فلوجه می باشد ، به قلم رابرت فیسک در ایندیپندنت چاپ شده است :
 http://khabaronline.ir/Images/Kind/1.png ایالات متحده با بمب های فسفری اورانیمی اش یک یا شاید چند نسل از کودکان فلوجه را از طبیعی ترین حق شان که زندگی سالم بود، محروم کرد. برای ، سیف کوچولو ، بهارعربی معنایی ندارد. چهارده ماه دارد و بر روی ملحفه ای قرمز رنگ روی زمین خوابانده شده است. گهگاه گریه ای می کند. سرش دو برابر اندازه طبیعی است. نابیناست و ناتوان از راه رفتن. سیف الدین عبدالعزیز محمد، نام کامل اوست. صورتی مهربان که به گواه اعضای خانواده اش وقتی همسایگان یا بستگان از در وارد می شوند به خنده ای باز می شود.
سیف هیچ گاه تاریخ جهان پیرامون خود را نخواهد فهمید. هیچ گاه از دموکراسی که خاورمیانه را اخیرا در آغوش کشیده بهره مند نخواهد شد. تنها می تواند دستانش را تکان داده و شیشه شیرش را با دست بگیرد. با این سن و سال آنقدر سنگین است که پدرش به سختی می تواند او را بلند کند. سیف در زندانی زندگی می کند که درهایش برای همیشه به روی او بسته خواهد ماند.
نوشتن این خطوط همان اندازه سخت است که درک شجاعت خانواده سیف. بسیاری از ساکنان فلوجه که فرزندانشان با این معلولیت به دنیا آمدند ترجیح می دهند درهای خانه های خود را بر روی غریبه ها ببندند. برای والدین ی مثل پد و مادر سیف ، کودکانشان مایه سرافکندگی هستند تا نشانه ای از جنایتی که در سال های 2004 و 2007 آمریکایی ها در این منطقه مرتکب شدند.
یانکیها پس از یک دوره انکارِ استفاده از بمب های فسفری اورانیمی ، تنها اعتراف کردند که بر فراز برخی ساختمان های مسکونی بمب های فسفری را انداخته اند. خبرنگاران مستقل از آمار بالای تولد کودکان معلول در فلوجه به نسبت سایر شهرهای عراق گزارش هایی تهیه کردند. البته که هیچ کدام نتوانستند مدرکی ارائه دهند  ( مشکلات پیش روی یک تحقیق بین المللی در فیلم بطور مفصل تجزیه و تحلیل شده اند ) که مواد مورد استفاده امریکایی ها این تراژدی را برای کودکان فلوجه رقم زده است. سیف در یکی از خطرناک ترین مناطق فلوجه زندگی می کند. نیروهای ارتش درست مانند دیگر ساکنان فلوجه از اهل تسنن هستند. زمانی که برای ملاقات سیف می رویم آنها نیز با اسلحه های خودکار خود مقابل درب منزل او ایستاده اند. دو نفر از این سربازان با ما به داخل خانه می آیند و زمانی که کودک ناتوان را روی زمین می بینند دستان خود را به نشانه ناباوری تکان می دهند.
او می گوید: تمام این اتفاقات ریشه در استفاده امریکایی ها از بمب های اورانیمی - فسفری دارد. من در خصوص تولد کودکان معلول بسیار شنیده ام. دلیلی باید برای این افزیش فاحش آمار وجود داشته باشد. زمانی که برای نخستین بار فرزندم را به بیمارستان بردم خانواده های بسیاری را دیدم که مشکل مشابه من را داشتند.
تحقیقاتی که از سال 2004 تاکنون در خصوص فلوجه انجام شده بیانگر افزایش فاحش مرگ و میر نوزادان و سرطان در این شهر است. بر اساس آخرین آماری که یکی از اعضای کمیته تحقیقاتی آن پزشکی در فلوجه است ، 15 درصد از نوزادان در فلوجه با معلولیت به دنیا می آیند.
محمد با اشاره به سیف می گوید: پسرم از عهده هیچ کاری برنمی آید. تنها می تواند دستانش را تکان دهد. باید خودمان شیر در دهانش بگذاریم چرا که قدرت بلع ندارد. حتی گاهی باید او را به بیمارستان ببریم تا او را تغذیه کنند چرا که شیر از گلویش پایین نمی رود. علاوه بر این کلیه های مرد کوچک م نیز از کار افتاده است. سیف فلج شد. پاهایش حرکت نمی کند و نابینایی اش نیز ناشی از ازدیاد مایعات است.
محمد دستان و پاهای بی فرمان فرزندش را بلند کرده و به آرامی تکان می دهد: پس از تولدش او را برای مداوا به بغداد برده و به بهترین متخصص های مغز و اعصاب نشان دادم. پزشکان گفتند که کاری از دستشان برنمی آید. او سوراخی در پشت و یک سوراخ هم بر روی سرش داشت. پس از نخستین عمل که موفقیت آمیز هم نبود مننژیت گرفت.
محمد و همسرش هر دو در دهه چهارم زندگیشان هستند و برخلاف بسیاری از عراقی ها نسبت خانوادگی با هم ندارند. دو دختر آنها که پیش از حملات آمریکا به فلوجه به دنیا آمدند در سلامت کامل هستند. محمد به پهنای صورت اشک می ریزد و می گوید:"هر بار پسرم را نگاه می کنم، در درون می میرم. به سرنوشتش فکر می کنم. او هر روز سنگین تر از دیروز می شود و حمل کردنش هم سخت تر.
از محمد سوال می کنم که چه کسی را مقصر حال و روز سیف می داند. انتظار سخنرانی آنچنانی از جانب او در تقبیح امریکایی ها و ناتو ، دولت عراق و وزارت بهداشت را داشتم. مردم فلوجه در رسانه ها طرفداران تروریست و ضدغربی معرفی می شوند.
محمد چند دقیقه ای سکوت می کند، او تنها پدری نبود که فرزندش را به ما نشان داد، در پاسخ به پرسش من می گوید: تنها از خداوند کمک می خواهم. از هیچ بنده ای انتظار کمک ندارم.
همین سخنان است که به من می فهماند مردم فلوجه بیش از آنکه به ادعای غربی ها تروریست باشند، مردانی شجاع هستند.
فیلم مستند ، فلوجه نسل سوخته را می توانید از لینکهای زیر داونلود کنید ، لطفا برای مشاهده زیرنویس فارسی فیلم ، از برنامه ( کام پلیر ) استفاده نمایید.

داونلود فایل زیرنویس - تنها
farsisubtitle.com/downloads/index.php?act=view&id=26135

داونلود فیلم از سایت یو تیوب
www.youtube.com/watch?v=oTqbAkAy6vQ




هیچ نظری موجود نیست: