سلام



لطفا فقط افراد با شعور وارد شوند !








۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

داونلود مستند، بطری زندگی و جنایات نستله


تماشای آنلاین مستند بطری زندگی با زیرنویس فارسی


از سرور بومی آپارت 



هر یک از ما در طول زندگی مان با محصولات متنوع شرکت نستله بعنوان غول صنایع غذایی دنیا سر و کار داشته ایم، زیرا از شیر خشک و شکلات گرفته تا غذاهای دفرمه شده و خطرناک هورمونی – ژنریک برای انسان و حیوان در سبدِ فروش بقالی نستله پیدا میشوند. اما آخرین و شاید خطرناکترین محل ارتزاق این اختاپوس اقتصادی – سیاسی فروش آبِ به اصطلاح معدنی میباشد که در سالهای گذشته علاوه بر تحمیل هزینه ای وحشتناک بر گُرده مردمان جهان و نابودی سفره های زیر زمینی آب، باعث از بین رفتن آخرین روابط انسانی – اخلاقی بین انسانها به دلیل پولی کردن همان لیوان آبی که در گذشته ای نه چندان دور مردم به همدیگر وبا لبخندی بر لبان هدیه میکردند و آن را دست مایه رفاقت و گفتگوهای مختلف قرار میدادند، شده است. بله، نستله یکی از بزرگترین جنایات نه چندان مشهود علیه بشریت را مرتکب شده و این قشنگترین و اصلی ترین مایه حیات را به کالا و پول تبدیل نمود تا آخرین دشنه های کاپیتالیسم و خوکهای کثیف سرمایه داری را بر پیکر انسان و زندگی بنشاند. کالا کردن آب همچنان که در فیلم توسط سرکرده شرکت نستله« پیتر برابک» تئوریزه میشود قبل از هر چیز یک پیام سیاسی – فلسفی مشخص برای انسان دوران پسا مدرن کنونی در بر دارد، پیامی مبنی بر از هم گسیختن یکی از آخرین بندهای ارتباط دهنده انسانها به همدیگر و زندگی شان. دیگر نمی توان درِ خانه هیچکسی را برای دریافت چند جرعه آب سرد و گوارا و رایگان زد و به جای اینکار باید رفت سراغ بقالی محل و بدون گفتن حتی کلامی در ازای مقادیری پول، یک بطری آب خرید و در تنهایی سر کشید و بردگان مدرن امروزی یا همان رباتهای انسان نما بدون هیچ عکس العملی به این جنایت هم تن داده و همچنان به زندگی پر از خضوع و خشوع شان ادامه میدهند.
پیشینه تاریخی نستله
سال ۱۸۶۶، حکیم باشی یا همان دوا فروش شهرک ویوی سوئیس، در ابتکاری منحصر بفرد و ماهرانه مقادیری شیر خشک، خرده نان و شکر را با هم قاطی کرده و بعد از انجام یک سلسله ترکیبات شیمیایی ظاهرا پیچیده معجونی بنام« لاکتوز فارینا نستله» استحصال نموده و در بازار مکاره آن دوران بعنوان شیر خشک جایگزین شیر مادر برای کودکان جار زد، محصولی که علاوه بر پولدار کردن مخترع تا به آن روز گمنامش« مرحوم هانری نستله » باعث و بانی تأسیس یکی از مخوفترین شرکتهای مافیایی مواد غذایی در جهان شد، شرکتی که این روزها و به یمن سیاست مماشات دولتهای رنگارنگ، دارای ۴۷۲ کارخانه در سراسر جهان بوده و نقش بسیار کثیفی در بر هم زدن تعادلهای موجود در اکوسیتمهای مختلف انسانی – طبیعی، به کار بردگی کشاندن کودکان در آفریقا، بوجود آوردن اختلالات و ناهنجاریهای شدید شیمیایی – بیولوژیک در بدن مصرف کنندگان انسانی – حیوانی توسط غذاهای نو ترکیب و دفرمه شده، توسعه اختاپوس صنعتی به دورترین نقاط و سرزمینهای بکر دنیا، گسترش فیتیشیم کالایی، سود پرستی محض و بی اخلاقی های مربوطه داشته است. لازم به ذکر است که علیرغم هیاهوهای ضد صهیونیستی سران جمهوری اسلامی، این شرکت دهها سال است که در داخل کشور و تحت لیسانس یک شرکت فرانسوی فعالیت میکند و آب معدنی دماوند تنها یکی از بیشمار محصولات بفروش رفته نستله در بازارهای پر رونق ایران بوده که در کنار مکملهای فرهنگی – سیاسی به مردم آن دیار حقنه میشود.
نستله وصهیونیسم
این شرکت در سال ۱۹۹۵ با خرید ۱۰ درصد سهام شرکت اسراییلی تولید مواد غذایی اوسم نخستین گام برای سرمایه گذاری در اسراییل را برداشت و دو سال بعد با تزریق سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیون دلاری به این شرکت سهم خود را به بیش از ۵۰ درصد افزایش داد. شرکت اوسم که اکنون متعلق به شرکت نستله میباشد، طبق گزارشات از نظر میزان گردش مالی اسرائیل در سال ۲۰۱۰، در میان شرکت‌های که در آنجا در زمینه‌ «مواد غذایی، نوشابه‌ها و تنباکو» فعالیت می‌کنند در رتبه‌ چهارم و در میان تمام صنایع رژیم صهیونیستی در رتبه‌ چهاردهم قرار دارد. گزارش‌ها حاکی است، در سال ۲۰۰۲ این شرکت تحت قراردادی میان اسراییل و سوئیس بیش از ۸۰ میلیون دلار به اقتصاد آن رژیم تزریق نمود.
پیش از این نستله در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز، مبلغ ۱۴/۶ میلیون دلار به صندوق غرامت هلوکاست کذایی واریز کرده بود و گزارش این پرداخت ها در وب سایت رسمی شرکت موجود می باشند. نستله این پول را بابت غرامت استفاده ازنیروی کار کارگران موسوم به کارگران اجباری زمان جنگ دوم جهانی که در کارخانه‌های تابع این شرکت در مناطق تحت تسلط نازیهای هیتلر به بردگی کشیده شده بودند، پرداخت کرده است. نستله امیدوار بود با این اقدام جلوی باجگیریهای بیشتر سران رژیم صهیونیستی از خود و پرداخت غرامت بیشتر را بگیرد. در طول جنگ دوم جهانی تعدادی از شرکت‌های سوئیسی که در آلمان نازی کارخانه داشتند، از کارگرهای اجباری که به صورت برده مورد استفاده قرار می‌گرفتند، بهره برده بودند، که پس از جنگ با شکایت بازماندگان جنگ مجبور به پرداخت غرامت شدند. البته کسی سوال نکرد که چرا شرکت نستله همپالگی نازیها باید پول غرامت را به صندوق کذایی هلوکاست و نه خانواده ها و بازماندگان کارگران به بردگی کشیده شده در اردوگاههای کار اجباری و کارخانه های نستله پرداخت کند.
نستله در سال ۱۹۹۸ میلادی، جایزه جوبیلی (Jubilee Award) را از دست بنیامین نتانیاهوی نخست وزیر دریافت کرد. این جایزه به بزرگترین شرکت‌های تأمین کننده اقتصاد اسرائیل اعطا می شود. اکنون نستله بیش از چهار هزار پرسنل در بیش از ۱۰ شعبه اصلی در سرزمین‌های اشغالی دارد که یکی از مهمترین شعب آن در شهرک سدیروت (واقع در مناطق اشغالی نوار غزه) به مساحت ۷۰۰ متر مربع می‌باشد و آمریکا نیز سالانه ۲۴ میلیون دلار به ازای سرمایه‌گذاری در اسرائیل به این شرکت اعطا می‌کند. نام شرکت نستله به دلیل ارتباط وثیق اقتصادی با رژیم اسراییل، در لیست تحریمی معتبر‌ترین نهادهای بین‌المللی رژیم صهیونیستی موجود است و تاکنون در نقاط مختلف جهان این شرکت توسط گروه‌های مردم به دلیل کمک به آن رژیم تحریم شده است. از جمله نهادهای معتبر جهانی که این شرکت را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تحریم کرده‌اند، یکی از بزرگترین اتحادیه‌های تجاری اروپا (UNSOIN) و یک نهاد مسیحی عمده به نام Christian Aid هستند. یکی دیگر از نهادهای بین‌المللی تحریم کننده نستله، اتحادیه عربی تحریم اسرائیل است که پس از تحریم این شرکت با واکنش شدید مدیرعامل نستله مواجه شد. به گفته اتاق بازرگانی سوییس، یکی از مهمترین شیوه‌های موفقیت که توسط نستله ارائه شده، این واقعیت کثیف میباشد که مصلحت هر شرکتی دنیای کنونی در این است که به تجارت و بهره‌برداری در اسرائیل بپردازد. تلاش‌های این شرکت و صادرات محصولات تولیدی آن در سرزمین‌های اشغالی در اوج زمان انتفاضه، رژیم جنایتکار صهیونیستی را از محاصره اقتصادی نجات داد. علاوه بر این این شرکت با انجام اقدامات خیریه برای شهرک‌نشینان یهودی، باعث ایجاد حس زندگی بهتر برای آنان گردیده و آنان را به ماندن در سرزمین‌های اشغالی امیدوار کرده است.
لازم به ذکر است که رییس کارتل نستله، پیتر برابک، یک پای ثابت جلسات سرکردهای قدرت جهان یا همان باند موسوم به بیلدربرگ بوده و با مافیای بین المللی قدرت ارتباط تنگاتنگی دارد.
موارد نقض حقوق بشر و تعدی به محیط زیست
در سال ۱۹۷۷ نستله به خاطر توزیع گمراه کننده شیر خشک به جای شیر مادر، در معرض تحریم جهانی قرار گرفت، دلیل آن واضح بود. شیر خشک موجب بیماری شیرخوار میشد چراکه مواد مختلف طبیعی را که در شیر مادر یافت می‌شوند دارا نبود، همچنین بخاطر قیمت بالای آن، مادران ناگزیر آن را با آب بیش از اندازه مخلوط می‌کردند، که این امر سبب سوءتغذیه طفل شیرخوار می‌گردید. علاوه بر این، آبی که جهت مخلوط کردن آن استفاده می‌شود، در بسیاری از نقاط جهان آب غیر مناسب برای نوشیدن است. در ضمن اگر مادر دائماً به طفل خود شیر خشک بدهد، شیر او خشک خواهد شد و این در حالی بود که نستله مقدار زیادی از این شیر خشک‌ها را با رویکردی تبلیغاتی در بیمارستان‌ها به طور رایگان توزیع کرده بود و در نتیجه بسیاری از کودکان از لذت مکیدن پستان مادر محروم و دچار سوء تغذیه شده بودند.
پس از چنین ماجرایی در سال ۱۹۸۴ میلادی گروه‌های خواهان تحریم نستله، این شرکت را مجبور کردند تا تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات فریب آمیزی چون افزودن نوشته (شیر مادر بر جعبه شیر خشک) برای تولید شیر خشک بپرهیزد. اما در ۱۹۸۸ میلادی دوباره وضعیت به حالت قبل بازگشت.
بر اساس گزارشی که نشریه فوربس در سال ۲۰۰۴ به نقل از سازمان جهانی کار منتشر کرد، نستله برای تولید شکلات از کودکان کار استفاده می کند. در بررسی های بعدی مشخص شد بیش از ۲۵۰ هزار کودک آفریقایی در مزارع این شرکت در غرب آفریقا کار می کنند و نستله هم مانند دیگر شرکتهای غرب وحشی از نیروی کار بردگان آفریقایی و تاراج منابع و ثروات طبیعی آن قاره حداکثر سوء استفاده را می برد.
همچنین برخی نشریات گزارش نمودند که هزاران کودک چینی بر اثر مصرف شیر خشک «نستله» بیمار و یا مرده اند. مقامات بهداشتی چین اعلام کردند که بر اساس استانداردهای بهداشتی این کشور، میزان مجاز ید موجود در هر ۱۰۰ گرم شیر خشک برای شیرخواران ۲۰ تا ۱۵۰ میکروگرم است در حالی‌ که شیر خشک‌های شرکت مذکور حاوی بیش از ۱۵۰ میکروگرم ید بوده است که اضافه مصرف آن منجر به ورم غده‌ تیروئید خواهد شد. بر همین اساس شرکت نستله علاوه بر اعتراف به جنایتش از دولت و مردم چین عذرخواهی کرده است.
شعارنستله کودکان را می کشد شعاری بود که ۳۰ سال پیش سوییس را تکان داده و از خواب بیدار کرد. خجالت‌آور بود که نهایتاً نستله فقط علیه پدید آورندگان این شعار شکایت کرد و سعی نمود که صدای مخالفان را در گلو خفه کند. دنیا واکنش بزرگی به این محاکمه نشان داد و خطرات سودجویی از طریق غذای مصنوعی نوزادان، جواب خود را با بحث و جنجال مردم گرفت.عواقب عمده ‌فروشی شیر خشک نوزادان و خطر بیماری ناشی از آن اولین بار ۷۰ سال پیش به آگاهی عموم مردم رسید.
گروه (The Baby Killer ) خبری را منتشر کرد که بر اساس حقایقی از تحقیقات در افریقا استوار بود و با کمک مثال‌ها و عکس‌هایی متأثر کننده عواقب منفی این محصولات را ارائه کرده بود. این خبر مکرراً به چاپ رسید و به زبان‌های مختلف ترجمه شد.
در همان سال گروهی کاری از سوئیس به نام (Dritte Welt Bern ) به ترجمه آلمانی این مقاله همت گمارد و آن را با تیتری نو و تحریک کننده « نستله کودکان را می‌کشد» به چاپ رساند. این گروه در مقدمه متذکر شده بود که علیرغم واکنش غیر اخلاقی نستله خود را ملزم می‌داند که توجه عموم مردم سوئیس بعنوان زادگاه نستله را به نتایج این تحقیقات معطوف کند.
در زمستان سال ۲۰۰۴، صدها پرنده، دام و حیوان خانگی در ونزوئلا مردند. کارشناسان علت مرگ را بیماری کبدی ناشی از مواد غذایی آلوده و تغییر یافته هورمونی – ژنریک تشخیص دادند. این مواد غذایی توسط نمایندگی نستله در این کشور توزیع شده بود. مجلس ملی ونزوئلا نستله را مقصر شناخت و آن را به پرداخت غرامت محکوم کرد.



داونلود از یوتیوب

داونلود فایل زیرنویس تنها
farsisubtitle.com/downloadha/index.php?act=view&id=28102

هیچ نظری موجود نیست: